[O1] Czyżby kończące się sprzęgło ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bare
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O1] Czyżby kończące się sprzęgło ?

    Drodzy forumowicze,

    mój przyjaciel zetknął się z następującym problemem O2 z silnikiem 1,9TDi BLS: spadek mocy (nie jest znaczący ale wyczuwalny dla kogoś, kto przesiadł się z w pełni sprawnego samochodu o tym samym silniku) zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Zrobiliśmy małe pomiary i wyniki są następujące:

    rozrząd
    Group 004
    2310 /min RPM
    5.3 °BTDC Ign. Timing
    4.6°KW Idle Stabilization
    -3.4°KW Idle Stabilization

    natomiast pomiary z grup 11 i 13 wyglądają następująco:

    Czas, obroty, ciśnienie zadane, ciśnienie oczekiwane, Czas, korekta na wtrysku 1, korekta na wtrysku 2, korekta na wtrysku 3, korekta na wtrysku 4

    0,48 1764 1101,6 1081,2 63,9 0,32 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    0,96 1743 1101,6 1071,0 64,3 0,79 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    1,43 1764 1101,6 1071,0 64,3 1,27 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    1,91 1764 1101,6 1071,0 64,3 1,76 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    2,40 1764 1111,8 1081,2 64,3 2,24 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    2,88 1764 1111,8 1081,2 64,7 2,71 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    3,35 1764 1111,8 1091,4 64,3 3,19 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    3,83 1764 1122,0 1101,6 64,3 3,68 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    4,32 1785 1152,6 1111,8 61,2 4,16 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    4,80 1806 1193,4 1142,4 60,8 4,63 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    5,27 1848 1213,8 1213,8 60,8 5,11 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    5,75 1890 1224,0 1295,4 58,8 5,60 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    6,24 1911 1213,8 1315,8 57,6 6,08 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    6,72 1953 1183,2 1285,2 60,4 6,55 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    7,19 1974 1183,2 1244,4 60,0 7,03 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    7,67 2016 1173,0 1224,0 60,4 7,52 0,71 -1,06 -0,45 0,82
    8,16 2016 1162,8 1203,6 60,4 8,00 0,71 -1,06 -0,45 0,82

    i dalszy fragment

    231,44 1932 1122,0 1295,4 61,5 231,26 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    231,92 1995 1927,8 1295,4 53,3 231,76 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    232,40 2247 2040,0 1785,0 37,5 232,25 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    232,89 2541 2040,0 1927,8 39,5 232,73 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    233,37 2814 2040,0 2080,8 34,3 233,20 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    233,84 3066 2040,0 2172,6 30,4 233,68 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    234,32 3297 2040,0 2172,6 28,8 234,17 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    234,81 3045 1183,2 1703,4 48,9 234,65 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    235,29 2205 1264,8 1438,2 54,1 235,12 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    235,76 2289 2040,0 1693,2 28,8 235,60 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    236,24 2415 2040,0 1897,2 40,6 236,09 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    236,73 2520 2040,0 2019,6 37,9 236,57 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    237,21 2625 2040,0 2091,0 35,9 237,04 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    237,68 2751 2040,0 2111,4 33,9 237,52 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    238,16 2814 1876,8 2121,6 30,8 238,01 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    238,65 2289 1152,6 1642,2 57,6 238,48 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    239,12 2037 1122,0 1407,6 60,8 238,96 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    239,59 2037 1132,2 1285,2 60,8 239,44 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    240,07 1995 1213,8 1213,8 60,4 239,92 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    240,56 1995 1142,4 1224,0 60,8 240,40 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    241,04 1974 1111,8 1152,6 61,2 240,87 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    241,51 1953 1111,8 1162,8 61,5 241,35 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    241,99 1932 1101,6 1224,0 61,5 241,84 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    242,48 1953 2009,4 1356,6 44,6 242,32 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    242,96 2016 2029,8 1785,0 42,2 242,79 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    243,43 2058 2040,0 1846,2 42,6 243,27 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    243,91 2121 2040,0 1927,8 43,0 243,76 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    244,40 2184 2040,0 1999,2 42,2 244,24 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    244,88 2247 2040,0 2050,2 41,0 244,71 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    245,35 2289 2029,8 2060,4 40,2 245,19 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    245,83 2331 1968,6 2050,2 42,2 245,68 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    246,32 2373 1968,6 2050,2 41,4 246,16 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    246,80 2331 1152,6 1836,0 57,2 246,63 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    247,27 2352 1152,6 1550,4 56,4 247,11 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    247,75 2331 1152,6 1438,2 57,2 247,60 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    248,24 2310 1152,6 1387,2 57,6 248,08 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    248,72 2268 1152,6 1346,4 58,0 248,55 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    249,19 2310 1336,2 1356,6 57,6 249,03 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    249,67 2310 2040,0 1652,4 28,8 249,52 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    250,16 2352 2040,0 1897,2 41,0 250,00 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    250,66 2415 2040,0 1999,2 39,8 250,49 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    251,13 2394 1152,6 1917,6 56,0 250,97 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    251,61 2394 1152,6 1550,4 55,6 251,45 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    252,09 2373 1152,6 1428,0 56,4 251,94 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    252,59 2331 1152,6 1356,6 56,8 252,41 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    253,08 2310 1152,6 1326,0 57,6 252,91 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    253,55 2268 1152,6 1305,6 58,4 253,40 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    254,03 2184 1142,4 1305,6 59,2 253,88 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    254,52 2100 1132,2 1295,4 60,0 254,35 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    255,00 2016 1111,8 1275,0 61,2 254,83 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    255,47 1890 1101,6 1264,8 61,9 255,31 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    255,95 1785 1091,4 1244,4 63,9 255,80 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    256,44 1659 1091,4 1224,0 64,3 256,27 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    256,91 1554 1091,4 1213,8 64,7 256,75 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    257,39 1449 1091,4 1193,4 65,1 257,23 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    257,87 1365 1091,4 1162,8 65,1 257,72 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    258,36 1281 1091,4 1142,4 65,1 258,19 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    258,83 1218 1091,4 1122,0 72,6 258,67 0,28 -0,75 -0,24 0,71
    259,31 1176 1091,4 1122,0 80,1 259,15 0,28 -0,75 -0,24 0,71

    nie chcę być sugestywny wyrażając swoją opinię i proszę się nią nie sugerować. Ja dostrzegłem dwa fakty:
    1) rozrząd nie jest ustawiony optymalnie
    2) turbina działa poprawnie, tj nadąża za nastawami i dość szybko uzyskuje zadane nadstawy
    3) korekty na wtryskach są niepokojąco wysokie i pomimo iż są zmienne w czasie to wtryski wykazują w moim odczuciu ponadnormatywne odchyłki (zwłaszcza cylinder 2 i w następstwie zapewne 4).


    Proszę Was o Wasze opinie w zakresie działania zaprezentowanych wyżej układów na bazie pomiarów. Ponadto prosiłbym o wskazanie konsekwencji dłuższej jazdy przy takim stanie rzeczy na inne elementy silnika (zakładając, iż użytkownik bagatelizował ten stan rzeczy od dłuższego czasu i tak sobie podróżował). Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi oraz doświadczenia.
  • arkady
    Ambiente
    • 2010
    • 136
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] Czyżby kończące się sprzęgło ?

    Witam wszystkicz
    Dzisiaj na trasie zauważyłem, że podczas gwałtownego dodania gazu szybko rosną obroty (w przeciwieństwie do szybkości) np. z 2.5tyś. do 4tyś. a następnie szybko spadają do 3tyś. i dopiero wtedy auto zaczyna przyśpieszać. Wiem, że wszystko wskazuje na sprzęgło, jednak podczas jazdy po mieście nic takiego się nie dzieje.
    Ponieważ w moim mieście jest sporo górek to próbowałem podczas podjazdu depnąć na poszczególnych biegach, ale nic się nie dzieje, auto idzie normalnie.
    Na trasie działo się tak na 4,5 biegu, czy może to świadczyć o tym, że są to pierwsze objawy padającego sprzęgła ?

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Sprzeglo bedzie slizgac sie najbardziej na wysokich biegach przy duzym obciazeniu.
      Przerabialem to. Najpierw zaczyna sie od 5, pozniej 4, przez jakis czas jest spokoj a potem nawet lekkie dodanie gazu na 5 biegu konczy sie uslizgnieciem.
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        arkady, Tak to sprzęgło. Po pierwsze tarcza zużyta, zbyt cienka lub docisk stracił swoją sprężystość.
        Tomek

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Podepnę się pod temat bo mnie zainteresował.
          Sprzęgło to pojęcie ogólne (kompletne)stąd moje pytanie całe sprzęgło czy tylko jakiś element z całości?
          arkady,
          do Ciebie kolego mam pytanie jaki ma przebieg "Twój Szkodnik"
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • kabanos
            RS
            • 2011
            • 4544
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Sprzęgło padło. Na niskich biegach jak sprzęgło ślizga to tego nie wychwycisz. Najlepiej sprawdzić na 5 biegu przy 1500 obrotów gaz w podłogę. Jak wymieniać to niestety całość, wtedy masz święty spokój. Ja bym nie chciał grzebać za jakiś czas, bo poszukałem oszczędności.

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9935
              • Ford

              #7
              Miałem takie same objawy w Tojtojce - nie ma innej opcji niż wymiana sprzęgła (najlepiej kompletnego) na nowe, bo stare masz zużyte...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • ahmed799
                RS
                • 2009
                • 6871
                • Ford

                #8
                arkady, wymieniaj sprzęgło, miałem u siebie takie objawy. Wymieniłem i jak ręką odjął. Fakt ze koszt to 450 zł + ok 200 zł robocizna, ale nie ma co czekać.

                филип
                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                Komentarz

                • arkady
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 136
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  No tak, wszystko się zgadza. Dzisiaj jadę pod górę na 3 biegu, but w podłogę, a tu tylko obroty na 4 tyś. i prawie zero przyśpieszenia.
                  Po mieście na prostej i delikatnym przyśpieszaniu na 2,3 biegu nawet idzie, ale pod obciążeniem (górka), czy na prostej na 4,5 biegu to już jest uślizg.
                  Jakby nie patrzeć sprzęgło do wymiany.
                  A cha, ktoś się pytał o przebieg; 264000

                  [ Dodano: Sro 18 Maj, 11 20:46 ]
                  Zamieszczone przez ahmed799
                  arkady, wymieniaj sprzęgło, miałem u siebie takie objawy. Wymieniłem i jak ręką odjął. Fakt ze koszt to 450 zł + ok 200 zł robocizna, ale nie ma co czekać.
                  Te 450zł to chyba nie jest cena za kompletne sprzęgło :?:

                  Komentarz

                  • ahmed799
                    RS
                    • 2009
                    • 6871
                    • Ford

                    #10
                    arkady, kompletny nowy LUK tylko że ja mam benzyniaka, ogolnie to zaplacilem o wiele mniej ale to po znajomosc sie udalo

                    филип
                    Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      Za jednomasowe owszem a i nawet taniej sie znajdzie.
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • arkady
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 136
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Co powinno dokładnie zawierać kpl. sprzęgło, jakie elementy, żeby potem nie jeździć i nie dokupować ?
                        A czy u mnie można zastąpić dwumasę jednomasą ?

                        Komentarz

                        • mobi65
                          Rider
                          • 2009
                          • 291

                          #13
                          Zamieszczone przez bradley
                          Za jednomasowe owszem a i nawet taniej sie znajdzie.
                          dwu masa to juz od 780 zl mozna zdobyc za komplet :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • ahmed799
                            RS
                            • 2009
                            • 6871
                            • Ford

                            #14
                            arkady, komplet zawiera tarcze sprzęgła, docisk i łożysko oporowe. Dwu mas zastępuje sie zwykłym sprzęgłem

                            филип
                            Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                            Komentarz

                            • arkady
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 136
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Dobra ok. Żeby nie przekombinować. Wymieniam sprzęgło kompletne (dwumasa) co wchodzi w skład kompletu ?

                              Komentarz

                              • ahmed799
                                RS
                                • 2009
                                • 6871
                                • Ford

                                #16
                                Zamieszczone przez arkady
                                co wchodzi w skład kompletu
                                - koło dwumasowe zamachowe + zestaw śrub
                                - sprzęgło kompletne
                                - tarcza sprzęgła
                                - docisk sprzęgła
                                - łożysko sprzęgła = wysprzęglik
                                Nie oszczedzaj i kup LUK takie jak fabrycznie zakładaja

                                филип
                                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                Komentarz

                                • DARON135
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 31

                                  #17
                                  WITAM.MAM PODOBNY PROBLEM I W ZWIĄZKU Z NIM PYTANIE.OGLĄDAŁEM TAKIE KOMPLETY SPRZĘGŁA NA ALLEGRO I NP.LUK MOŻNA KUPIĆ ZA OK. 1200ZŁ TAK JAK DO MOJEGO AGR-A 1,9 TDI 90kM A BYŁEM U MECHANIKA I WYCENIŁ MI NA 2200ZŁ+ROBOTA 300ZŁ TEŻ LUK-A.PYTANIE CZY CHCE MNIE NACIĄGĄĆ ?

                                  Komentarz

                                  • arkady
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 136
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ahmed799
                                    koło dwumasowe zamachowe + zestaw śrub
                                    - sprzęgło kompletne
                                    - tarcza sprzęgła
                                    - docisk sprzęgła
                                    - łożysko sprzęgła = wysprzęglik
                                    Nie oszczedzaj i kup LUK takie jak fabrycznie zakładaja
                                    Napisałeś sprzęgło kompletne. To w jego skład nie wchodzi:
                                    -tarcza sprzęgła i docisk ? Co oznacza sprzęgło lompletne ?

                                    Komentarz

                                    • DARON135
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 31

                                      #19
                                      Sorka troche zle się wyraziłem.Dzięki za radę ,już zamówiłem LUKa.Napiszę opinię po wymianie.pozdrawiam.

                                      [ Dodano: Sob 23 Lip, 11 12:08 ]
                                      Dwumasa ,tarcza ,docisk i łożysko wymienione. Pracuje idealnie,przejechałem jak narazie 4-tys.km. Mechanik skasował mnie na 300zł.Części 1100zł.

                                      Komentarz

                                      • Dr.Claufe
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 338

                                        #20
                                        Witam serdecznie. Odświeżę temat.

                                        Mam u siebie dokładnie takie same objawy, jak kolega arkady. Dodam małą ciekawą rzecz.

                                        Mechanik powiedział mi po przejechaniu się, że to sprzęgło. Dzisiaj zrobiłem coś takiego:

                                        - odłączyłem akumulator (na kilka godzin)
                                        - w między czasie wyjąłem przepływomierz i wymoczyłem go około 3 godziny w benzynie ekstrakcyjnej
                                        - wymieniłem filtr powietrza

                                        Po przejechaniu się przez 10 km było dobrze (a mnie jeszcze lepiej), ale niestety problem pojawił się na nowo co sprawiło, że moja mina -> szybko zamieniła się w :cry:

                                        Wie ktoś może dlaczego przez 10 km było dobrze?

                                        Przejście z tego "trybu dobrego" na "tryb bardzo zły" czyli szybkorosnące obroty, a potem spadające miało miejsce nagle, jakby coś się zerwało lub gwałtownie uślizgnęło.

                                        Komentarz

                                        • bradley
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1465

                                          #21
                                          Dr.Claufe, ja mialem tak, ze sprzeglo raz mi sie uslizgnelo, potem drugi raz. Wiec zaczalem jezdzic spokojnie. Po miesiacu nie stwierdzilem zadnych objawow slizgajacego sie sprzegla, az po kolejnym miesiacu zaczelo slizgac sie na 5 na 4 a nawet na 3 biegu podczas wlaczania sie do ruchu na pasie rozbiegowym i muskaniu pedalu gazu.
                                          Bedzie coraz gorzej, nie coraz lepiej
                                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                          Komentarz

                                          • Dr.Claufe
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 338

                                            #22
                                            Zamieszczone przez bradley
                                            Bedzie coraz gorzej, nie coraz lepiej
                                            Eh.. :/ Nie mam tyle kasy na naprawy..

                                            Tylko wciąż zastanawia mnie to czemu było dobrze przez te parę kilometrów. To tak jakby restart komputera (przez długie odłączenie akumulatora) i wyczyszczenie przepływki oszukały na chwilę elektronikę :roll:

                                            Komentarz

                                            • ruwado
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 14885
                                              • Octavia IV (NX3)

                                              #23
                                              Sprzęgło na 100 %. Typowy książkowy przykład. Wymiana całego kompletnego - inaczej nie ma sensu.

                                              Ostatnio słyszałem od znajomego mechanika (który ma swoją O1) że strasznie zbadziewiał Sachs. Miał dwa sprzęgła i walczył z nimi - reklamował. Ponieważ to fachowiec - dał radę. Ale zwykły użytkownik jest przez nich olewany.
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz

                                              • wwoojjtttaass
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 24

                                                #24
                                                Witam.

                                                Podepnę się pod temat. Mam takie same objawy u siebie ("ślizganie się" na wyższych biegach). Nie mam natomiast objawów zużycia się "dwumasy". I teraz pytanie: czy można wymienić tarczę sprzęgła i docisk bez wymiany koła dwumasowego?
                                                Mam chipa na 165 KM i słyszałem, że oryginalne tarcze sprzęgła szybciej się zużywają ze względu na wyższą wartość momentu obrotowego.
                                                1.9 TDI - 170 KM

                                                Komentarz

                                                • laurin
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 727

                                                  #25
                                                  Można kolego wymienić samo sprzęgło + docisk.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...